Jak prawidłowo odżywiać się w ciąży?


Kobieta, która jest w ciąży powinna zwrócić baczną uwagę na odżywianie, tak by przyswajać jedynie te składniki, które będą dobre dla niej samej, jak też dla nowego życia, które powstaje właśnie w jej łonie. Warto mieć świadomość, jak powinna wyglądać dieta, która będzie właściwa w tym specjalnym czasie. 

Jakie są najważniejsze zasady diety w trakcie ciąży? 

Kobieta, która jest w stanie błogosławionym, powinna jeść pięć wartościowych posiłków dziennie. Ważne jest, by jeść warzywa, które powinny pojawić się w każdym posiłku. Bardzo istotne jest, by warzywa wcześniej dokładnie umyć. Bardzo istotny jest także wybór oraz selekcja wartościowych składników, kobieta powinna przyjmować węglowodany. Kolejną istotną rzeczą jest, by przyjmować duże ilości pełnowartościowego białka, dietetycy stoją na stanowisku, że 60% białka powinno pochodzić  ze źródeł zwierzęcych, natomiast dodatkowe 40% ze źródeł roślinnych. Powinnaś też pamiętać o tym, by przyjmować pełnowartościowe tłuszcze, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe. Konieczne jest także ograniczenie ilości spożywanych słodyczy, podobnie cukru oraz soli. Całkowicie powinnaś zrezygnować z wszelkiego rodzaju fast foodów, należy dużo w tym czasie pić, około 3 litrów niesłodzonych płynów w ciągu dnia. Oprócz prawidłowej diety, bardzo ważne będą także regularne ćwiczenia, chodzi o spacery, pływanie, możesz również stosować jogę dla kobiet w ciąży oraz specjalne zajęcia fitness. 

Dlaczego tak ważne jest, by prawidłowo się odżywiać w trakcie ciąży? 

Pamiętaj, że odżywianie w ciąży wpływa na zdrowie dziecka, nie tylko w życiu płodowym oraz w dzieciństwie, lecz ponadto w życiu dorosłym człowieka, który dopiero ma przyjść na świat. Od tego, jak się odżywiasz, zależą też przyszłe nawyki żywieniowe Twojego dziecka, dlatego to Twoje zdrowe żywienie wpłynie na to, jak odżywiał się będzie w przyszłości Twój syn czy córka. To Ty kształtujesz te postawy, czy będą zdrowe czy też szkodliwe. 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.