Źródła witaminy C w naszym jedzeniu


Wiele się mówi o dostarczaniu witaminy C, zwłaszcza w okresach obniżonej odporności. Telewizja torpeduje nas przez okrągły rok reklamami suplementów, zawierających witaminę C. Wielu ludzi może uważać, że powlekana tabletka to jedyna forma w jakiej można spożywać te witaminę. Jak wiele dobroczynnych substancji, koniecznych nam do życia tak samo witamina C zawsze występowała w naturze. W tym tekście skupimy się na tym jakie produkty, dostępne w każdym sklepie mogą zastąpić nam suplementy z apteki.

Owoce

Gigantem wśród owoców zawierających witaminę C jest Acerola. Zawiera ona 1,5grama czystej witaminy w 100g produktu. Niestety owoc ten nie występuje w naszym klimacie i jest raczej trudno dostępny, natomiast ciekawą alternatywę stanowi nasz rodzimy gatunek. Jest to owoc dzikiej róży. Zawiera ona prawie pół grama witaminy c w 100g. Kolejnym owocem na liście jest czarna porzeczka. W sklepach możemy znaleźć owoce, soki i przetwory tej rośliny. Bardzo łatwo dołączyć ją do naszej codziennej diety, a zawiera ona aż 177mg kwasu askorbinowego w 100g produktu. Jedna tabletka popularnego suplementu diety zawiera 100mg. Znaczne ilości witaminy C zawierają również truskawki i owoce cytrusowe – między 50 a 25mg w 100g.

Warzywa

Witamina C kojarzy nam się z owocami, jednak warzywa również są jej bogatym źródłem. Najwięcej ma jej zielona papryczka chili bo aż 250mg w 100g, ale zwykła czerwona papryka też się sprawdzi. Zawiera 100mg kwasu askorbinowego w 100g. Z bardziej swojskich smaków, warto postawić też na nać pietruszki, która zwiera tyle witaminy co owoc dzikiej róży. Zielone warzywa takie jak koperek, szczypior, jarmuż, brukselka to źródło 60mg witaminy C w 100g.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.