Czy warto korzystać z kalkulatora kalorii?


Wśród popularnych sposobów odchudzania znana jest metoda JM, czyli Jedz Mniej. Oczywiście jest to tylko, żart a nie poważna metoda dietetyczna, ale jest ona bardzo prawdziwa. Pojawia się tylko pytanie co to oznacza jeść mniej. Ile jedzenia powinno nam wystarczyć na dzień. Trzy posiłki, cztery, słyszy się, że najlepsze będzie pięć posiłków dziennie. Takie odmierzanie to ślepa uliczka. Najbardziej miarodajne będzie liczenie wartości odżywczych wyrażanych w kilo kaloriach.

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego BMR

Pierwszym narzędziem z jakim powinniśmy się zapoznać jest kalkulator zapotrzebowania kalorycznego. Aby wiedzieć ile potrzebujemy pożywienia najpierw musimy poznać nasze zapotrzebowanie. Kalkulator poprosi nas o podanie danych takich jak, płeć, wiek, waga i wzrost. Są to podstawowe kryteria według, których możemy policzyć nasze zapotrzebowanie. Następny krok to ustalenie jak bardzo aktywni fizycznie jesteśmy w ciągu dnia, co pozwoli oszacować wydatek kaloryczny na pracę. Trzeci krok to podanie naszego celu, czy będzie to schudnięcie, zyskanie na wadze albo pozostanie na tym samym poziomie. Po podaniu tych wszystkich wytycznych dostajemy nasze dzienne zapotrzebowanie. Niektóre kalkulatory podają też ilość makroskładników takich jak białko, tłuszcze i węglowodany. Podstawą do ułożenia diety są kalorie.

Kalkulator kalorii i wartości odrzywczych

Drugim rodzajem kalkulatora będzie narzędzie służące do przeliczania zjadanych przez nas posiłków. Obsługa takiego kalkulatora jest bardzo prosta. Wyszukujemy w bazie interesujące nas produkty, wpisujemy ilość(najczęściej w gramach, choć czasem też w sztukach) i dowiadujemy się ile kalorii ma nasz posiłek. Możemy stosować to do planowania naszej diety, ale również do weryfikowania, czy mieścimy się w naszym dziennym zapotrzebowaniu. Taki kalkulator możemy mieć w formie wygodnej aplikacji na smartfonie i na bieżąco monitorować nasze odżywianie.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.